Klachten en complimenten
Bent u niet tevreden over de hulp die u krijgt of heeft gekregen bij HSK? Heeft u een klacht? Deel dat met ons. We kunnen ervan leren en voor ons kan uw inbreng reden zijn om iets te veranderen en onze zorg te verbeteren.
Bent u juist heel tevreden over de hulp die u van HSK heeft ontvangen? Ook dat horen we graag. Het is altijd mogelijk om uw zorgen, ideeën of verbetersuggesties door te geven.
Klachten en complimenten zorgen voor betere hulp.
Klachten en onvrede
Heeft u een klacht over een medewerker van HSK? Of bent u ontevreden over de bejegening door een medewerker? Of over keuzes die tijdens uw behandeling gemaakt zijn? Of heeft u een klacht over tijden en onkosten? Dan is het wenselijk om daar zo snel mogelijk over in gesprek te gaan. Meestal kunnen klachten in een eerste contact naar tevredenheid opgelost worden. Het beste kunt u dan in gesprek gaan met de medewerker of de klachtenfunctionaris.
Complimenten en tips
Voor complimenten en tips staan wij ook altijd open. Bijvoorbeeld als u zeer tevreden bent over de behandeling of een behandelaar van HSK. Wilt u dit graag even laten weten? Dan kunt u een e-mail sturen naar onze klachtenfunctionaris. U kunt er ook voor kiezen een waardering achter te laten op Zorgkaart Nederland. U hoeft dan alleen de locatie of het team op te zoeken om vervolgens uw waardering of tips achter te laten. Alvast bedankt!
Klachtenfunctionaris
Wilt u graag ondersteuning bij uw klacht, dan kunt u uw onvrede of klacht bespreken met de klachtenfunctionaris. Zij probeert samen met u en, als het nodig is, met desbetreffende medewerker tot een passende oplossing te komen. De klachtenfunctionaris geeft onafhankelijk advies en informatie en kan bemiddeling bieden. De klachtenfunctionaris is er voor cliënten en naasten die in behandeling zijn bij HSK.
Klachtenfunctionaris HSK:
Marion de Kruijf | klachten@hsk.nl
Meer informatie vindt u in de klachtenregeling Wkkgz van NL Mental Care groep.
Stap 1: In gesprek
Praat met uw behandelaar.
Vertel het ons als u niet tevreden bent over onze hulp.
Stap 2: Vraag de klachtenfunctionaris
Vindt u het moeilijk om over uw klacht te praten of komt er geen oplossing?
Vraag dan of de klachtenfunctionaris u kan helpen. Het e-mailadres is: klachten@hsk.nl
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk, kiest geen partij en heeft een bemiddelende rol. De klachtenfunctionaris probeert samen met alle partijen tot een oplossing te komen.
Stap 3: Geschillencommissie
Bent u ontevreden over de afhandeling van de klacht dan kunt u naar de externe Geschillencommissie.
www.degeschilllencommissiezorg.nl
Let op: hieraan zijn wel kosten verbonden.
Omschrijf uw klacht altijd zo duidelijk mogelijk en vermeld uw naam en geboortedatum. Zodra uw klacht binnen is ontvangt u een ontvangstbevestiging. Daarna zal de klachtenfunctionaris u nader informeren over de behandeling van de klacht.
HSK t.a.v. Klachtenfunctionaris
Steijnlaan 12
1217 JS Hilversum