Acuut Crisisopvang

HSK Acuut bij crisis en noodgevallen

Als werkgever of faciliterende organisatie wilt u te allen tijde snel kunnen schakelen in geval van nood. In het geval van crisis en noodgevallen is HSK altijd bereikbaar en indien nodig acuut ter plaatse voor hulpverlening. Op deze wijze wordt de ontwikkeling van psychische klachten bij medewerkers die een schokkende gebeurtenis hebben meegemaakt in een vroeg stadium herkend en wordt eventueel verzuim voorkomen of beperkt gehouden.

De hulpverlening richt zich op het versterken van de copingsmechanismen van het individu en het mobiliseren van diens sociaal netwerk om op eigen kracht een schokkende gebeurtenis te kunnen verwerken. Uitgangspunt daarbij is aandacht voor de persoonlijke mogelijkheden en behoeften van de betrokkenen.

Traumahulpverlening

Traumahulpverlening kan ingeschakeld worden door bedrijven na schokkende, ingrijpende gebeurtenissen zoals agressie, geweld, overvallen of ernstige bedrijfsongevallen. HSK werkt hierbij op basis van laatste inzichten en wetenschappelijk bewezen protocollen. Mede hierdoor wijken de door HSK gebruikte methodieken op een aantal punten af van andere aanbieders van deze dienstverlening. Belangrijkste daarvan zijn de afwezigheid van reconstructie, de korte duur van de begeleiding en het appelleren aan zelfherstellend vermogen en gezond verstand.

Persoonlijke noodgevallen

Voor persoonlijke noodgevallen als suïcidaliteit, verwardheid, psychologische conflicten, extreme angst en dreigende psychotische decompensaties biedt HSK acute ondersteuning. Zo weet een organisatie dat haar werknemers die kampen met psychologische problematiek altijd bij HSK terecht kunnen voor professioneel advies en interventie. In voorkomende gevallen is telefonische ondersteuning voldoende, maar wanneer noodzakelijk kan een HSK-medewerker snel ter plaatse zijn.

24/7 bereikbaar

Psychologische problematiek van werknemers beperkt zich niet tot kantooruren.Om deze reden is HSK 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Wanneer er behoefte is aan acute hulpverlening op locatie, kan een HSK-medewerker binnen 4 uur na de melding op de plaats van de calamiteit zijn voor opvang en hulpverlening.

Download brochure (PDF)